Kuszki zes tlaferfloków – ciasteczka z płatków owsianych

Naszła mnie ochota na zdrowsze ciasteczka.

Znalazłam w Kociewskiej Książce kucharskiej przepis Pani Hanny Błędzkiej, trochę go zmieniłam, żeby bardziej odpowiadał naszym kubkom smakowym (pierwotna wersja wydała mi się za sucha i zbyt wiórowata).


20 dag płatków owsianych
10 dag margaryny lub masła
odrobina oleju
18-20 dag cukru – czasem daje brązowy
50 dag mąki + szczypta soli
4-5 jaj
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody

dowolne bakalie, choć nie polecam rodzynek – łatwo się przypalają, za to można dodać kawałki czekolady

margarynę, olej, cukier i cukier rozpuścić w rondelku; dodać płatki i podgrzewać do lekkiego zrumienienia; zostawić do przestudzenia

UWAGA: gdy masa stygnie należy do niej co jakiś czas zajrzećć, ponieważ lubi się karmelizować

po czasie…

dodać jajka oraz mąkę i sól wymieszaną z proszkiem do pieczenia  oraz sodą; ewentualnie można wzbogacić zapach olejkiem aromatycznym;
wszystko dokładnie wymieszać, można mikserem
dodać ulubione bakalie wszystko razem połączyć

z masy formować niewielkie kulki i układać na blaszce jedną obok drugiej lekko spłaszczając

piec około 20 minut w zależności od piekarnika

moja uwaga ciasteczka są smaczniejsze na drugi dzień to raz, dwa są mało słodkie, ponieważ my właśnie takie lubimy 🙂

4 Komentarze

  1. Casiapaw said,

    2009/05/27 @ 11:09 am

    Wyglądają trochę jak moje ukochane Digestivy. Z tym że jeszcze apetyczniej!

  2. Aga z zapiecka said,

    2009/05/27 @ 2:38 pm

    A ja nie widze zdjęcia buuuu buu 😦

  3. tucha said,

    2009/05/27 @ 5:43 pm

    Casiapaw faktycznie, tyle, że w smaku są mniej sypkie – takie inne po prostu, bo niby są kruche, ale nie tak jak Digestivy
    Aga z zapiecka, ojoj, nie wiem czemuż to u mnie jest dobrze 😦

  4. Aldi said,

    2012/01/19 @ 5:32 pm

    U mnie to się nazywa gulki zes tlaferfolków 🙂
    Skład inny, ale pewnie w każdym domu te ciasteczka nieco różnią się od siebie 🙂


Skomentuj

