Biscotti Regina – ciasteczka sezamowe

Ciasteczka sezamowe są takie akurat do popołudniowej herbaty – słodkie, kruche i w formacie „na raz”

Przepis pochodzi z Rodziny Soprano książki kucharskiej opracowanej przez Artiego Bucco

Cytuję za książką, wstawiając swoje uwagi

Składniki:

1/3 szklanki mleka ( u mnie wyszło mniej)

1 1/2 szklanki sezamu (wyszło mniej)

3 szklanki mąki

3/4 szklanki cukru (jeśli ktoś nie przepada za zbytnią słodkością radzę zmniejszyć ilość do 1/2 szklanki lub nawet jeszcze mniej)

3 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia ( ja dałam 2 1/2  łyżeczki)

1/2 łyżeczki soli

225 gram masła o temperaturze pokojowej

2 duże jaja o temperaturze pokojowej

łyżeczka esencji waniliowej (dałam aromat migdałowy)

łyżeczka otartej skórki pomarańczowej (dałam więcej)

Piekarnik nagrzać do 180°C (piekłam w termoobiegu) Dwie duże blachy do pieczenia smarujemy masłem i posypujemy mąką (u mnie papier do pieczenia)

Mleko wlewamy do płytkiej miseczki, ziarna sezamowe rozsypujemy na woskowanym papierze (radzę nie używać od razu całej porcji mleka i ziaren, tylko w razie potrzeby dodawać)

W oddzielnym naczyniu łączymy jaja, esencję i skórkę pomarańczową. W dużej misce mieszamy mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz sól. Ustawiamy mikser na wolne obroty; do mąki dodajemy po kawałku masło, potem masę jajeczną.

Z przygotowanego ciasta odrywamy kawałki piłeczki golfowej (radzę mniejsze) i formujemy z nich ruloniki. Każdy zanurzamy w mleku i obtaczamy w sezamie. Układamy na przygotowanej blaszce w odległości 2,5 cm jedno od drugiego i lekko spłaszczamy.

Pieczemy 25-30 minut (u mnie wystarczyło 20 minut), potem studzimy na blaszce przez 10 minut, wreszcie przekładamy na kratkę do całkowitego wystygnięcia.

Przechowujemy w szczelnym pojemniku.

2 komentarze

  1. Aga z Zapiecka said,

    2009/12/17 @ 9:32 am

    Jakie ciacha! 🙂 Do schrupania 🙂

    Pozdro Aga

  2. Beata said,

    2010/01/07 @ 4:24 pm

    jakie śliczne ciasteczka! na pewno bardzo smakowite!


Skomentuj

