Pierniczki

Pierniczenie objęło wszelkie strefy mojego życia, w domu wszędzie pierniczki, w pracy pierniczki, bez ich korzennego zapachu nie wyobrażam sobie Świąt Bożego Narodzenia.

W tym roku przepis zapożyczyłam z piernikowego domina Ani z bloga Na miotle

(lukrowanie zdecydowanie nie jest moją mocną stroną :P)

Cytuję za Anią (moje zmiany kursywą)

800 g mąki pszennej

300 g cukru pudru (u mnie nieco mniej)

100 g mielonych orzechów

10 g sody oczyszczonej

200 g masła roślinnego lub margaryny

4 jajka

1/3 szklanki miodu

2 łyżki przyprawy korzennej (dałam 3 łyżki)

3 łyżki kakao (nie dodawałam)

Margarynę , cukier puder i miód ucieramy na gładką masę.

Gdy masa jest jednolita dodajemy jajka.

W osobnej misce mieszamy mąkę, mielone orzechy, sodę, przyprawę korzenną i kakao. Sypkie produkty stopniowo dodajemy do masy jajecznej i mieszamy mikserem na wolnych obrotach. Wymieszane ciasto jest luźne.

Zawijamy ciasto w folię spożywczą i wkładamy na noc do lodówki (dałam na 4 godziny do zamrażalnika i też było dobrze). Przy wałkowaniu podsypujemy mąką, ciasto jest elastyczne i daje się bardzo cienko wałkować .

Pierniczki można piec na drugi dzień – ciasto nie wymaga leżakowania. Pierniczki pieczemy 6 – 8 minut w temperaturze około 200 stopni.

Kuchnia Świąteczna 2009

1 komentarz

  1. flov said,

    2010/01/07 @ 11:17 pm

    Och, nie mów 🙂 Twoje pierniczki wyglądają uroczo 🙂 Naprawdę mi się podobają. Zresztą, gdybyś zobaczyła moje „dzieła” na pewno już nigdy nie powiedziałabyś o sobie, że nie masz zdolności w zdobieniu ciastek. To ja jestem wybitnym antytalenciem w tej dziedzinie 😉 Pozdrawiam!


Skomentuj

