Ciastka z melasą

Szukałam przepisu na użycie melasy (którą kupiła z czystej babskiej ciekawości 🙂 ) i u Evenki na blogu pachnącym wanilią natknęłam się na ten przepis. Ciastka wyszły bardzo smaczne, podobne w konsystencji do „piegusków”; zniknęły w zasadzie w jeden wieczór…


Cytuję za Ewenką (moje zmiany kursywą):

Składniki:

15 dag tłuszczu roślinnego typu „Planta”

1/2 szkl. cukru (kolejny raz dam raczej troszkę mniej)

1 jajko

2 i 1/2 szkl. mąki

1 łyżeczka sody (kolejny raz dam pół na pół z proszkiem do pieczenia)

1/4 łyżeczki soli

1/2 łyżeczki cynamonu

duża szczypta imbiru

1/2 szkl. melasy

1/2 szkl. maślanki

1 szkl. półsłodkich kuleczek czekoladowych (u mnie pokrojone 1,5 tabliczki czekolady deserowej)

Tłuszcz utrzeć z cukrem , wbić jajko i jeszcze chwilę ucierać. Mąkę , sodę , sól , cynamon i imbir przesiać razem. Melasę połączyć z maślanką i stopniowo dodawać do utartej masy , na przemian z mieszanką mączną. Dodać kuleczki czekoladowe i wymieszać. Nabierać łyżką ciasto (swobodnie z ciasta robiłam kulki wielkości orzecha włoskiego i spłaszczałam) i nakładać na nie posmarowaną tłuszczem blachę (lepiej jednak wyścielić pergaminem , zwłaszcza jak mamy piec kilka porcji na tej samej blasze), w dość dużych odstępach. Piec 12 – 15 minut w temp. 180 st.C. (piekłam krócej około 8-10 minut)

Skomentuj

