Popękane ciasteczka z melasą

Lubię melasę 🙂

Na blogu Evenki znalazłam kolejne ciastka z wykorzystaniem melasy. Ciastka przypominają mi „kupne” pierniczki, wychodzą dość słodkie i bardzo szybko twardnieją po wystudzeniu, u mnie przechowywane są w zamkniętym słoiku z dodaną skórką z jabłka, która oddaje im wilgoć.

Moje uwagi do przepisu: nie mieliłam ziela, tylko rozbiłam w moździerzu, zamiast imbiru w proszku, starłam świeży, dałam pół szklanki cukru, zamiast jednej łyżeczki sody dałam 1 łyżeczkę proszku do pieczenia


Cyt. za Evenką:

Składniki na 20 ciasteczek:

– 2 łyżki miękkiego masła lub margaryny

– 2 łyżki oleju

– 1/3 szkl. melasy

– 1 szkl. brązowego cukru

– 1 całe jajko lub 2 białka

– 2 łyżeczki wanilii

– 2 szkl. mąki

– 2 łyżeczki sody

– 1 łyżeczka cynamonu

– duża szczypta imbiru

– 1/2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego (lub przyprawy do pierników)

– 1/4 łyżeczki soli

– dodatkowo: biały cukier do obtaczania

W jednej misce dokładnie wymieszać masło , olej , melasę , brązowy cukier , jajko i wanilię.

Do drugiej miski wsypać mąkę , sodę , przyprawy i sól. Połączyć zawartość obydwu misek i dokładnie wymieszać (powinno powstać miękkie ciasto). Formować w dłoniach kulki o średnicy ok. 3,5 cm , a następnie obtaczać w cukrze i układać na lekko natłuszczonej lub wyłożonej pergaminem blasze , w dość dużych odstępach. Piec 12-14 minut w temperaturze 180 st.C. (tylko do momentu , aż brzegi się przypieką – w środku ciastka powinny pozostać lekko ciągnące). Po upieczeniu przełożyć na kratkę kuchenną do ostygnięcia.

3 Komentarze

  1. kasiaaaa24 said,

    2010/02/18 @ 10:26 pm

    Fajnie wyglądają 🙂 Jak takie małe popękane chlebowe bułeczki 🙂

  2. asiejka said,

    2010/02/19 @ 9:40 pm

    ziele angielskie w ciasteczkach to dla mnie całkowita nowośc
    ale wierzę, że pyszna:-)

  3. Aga said,

    2015/03/17 @ 11:39 am

    Witam, czy ciasteczka piec z termoobiegiem czy grozi to ich wysuszeniem i lepiej ustawić piekarnik na grzanie góra i dół?


Skomentuj

