Potworne ciasteczka

Znalezione u Agi z Zapiecka ciasteczka z przepisu Pauli Deen mają kolejnych fanów – mojego Męża i mnie 🙂

Faktycznie smaczniejsze gdy poleżą, a im dłużej tym bardziej wyczuwalny jest posmak orzeszków ziemnych.

Jedyne co zmieniłam to zamiast m&m dałam lentilki, zamiast kropelek pokrojoną czekoladę deserową, pominęłam esencję waniliową i zmieliłam płatki owsiane w blenderze na mączkę.

Cyt. za Agą

Składniki:

* 340 g kremowego masła orzechowego, (trzeba zrobić z dwóch porcji)

* 3 jajka,

* 1 szklanka cukru brązowego (jasnego),

* 1/2 łyżeczki soli,

* 1/2 łyżeczki esencji waniliowej,

* 100 g miękkiego masła,

* 1/2 szklanki czekoladowych m&m’sów,

* 1/2 szklanki czekoladowych kropelek,

* 1/4 szklanki rodzynek,

* 2 łyżeczki sody,

* 4 i 1/2 szklanki płatków owsianych zwykłych.

1. W dużej misce zmiksować jajka z cukrem. Dodać masło, masło orzechowe, sól oraz wanilię, miksować do otrzymania jednolitej, kremowej masy.

2. Następnie dodać kropelki czekoladowe, część m&m’sów (można kilka zostawić do dekoracji), rodzynki, sodę oraz płatki. Wymieszać.

3. Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

4. Formować przy pomocy 2 łyżek ciasteczka o średnicy 5 cm, układać na blasze zachowując odstępy. Udekorować m&m’sami.

5. Piec około 8-10 minut. Odczekać 3 minuty przed zdjęciem gorących ciastek z blachy. Studzić na kratce. Po ostudzeniu przechowywać w puszkach.

Skomentuj

