Bananowy gulasz

Znalezione u Wedelki, jako alternatywa dla zwykłego gulaszu. Z konieczności wprowadziłam kilka zmian. Przede wszystkim nie dostałam filetów z kurczaka, ponieważ przed wydłużonym, weekendem, w małym mieście, jest to niemożliwe. Ryż zastąpiłam kaszką kuskus, bo szybsza w wykonaniu. Dodałam paprykę bo akurat miałam pół.

Składniki:

– 2 filety z kurczaka (dość spore) – u mnie udka

– 3 banany

– 2 cebule (w oryginale była jedna) – dałam jedną, bo coś mało mi mięsa z udek wyszło

– łyżka przecieru pomidorowego

– łyżka curry

– szklanka bulionu

– sól, pieprz, papryka słodka i ostra – zamiast ostrej papryki dodałam pół łyżeczki sosu sambal oelek

– pół papryki

– ¼ szklanki białego półsłodkiego wina

    – olej do smażenia

    Wykonanie:

    Umyte filety pokroić w kostkę, oprószyć solą, pieprzem oraz słodką papryką i rumienić je na rozgrzanej patelni. W mojej wersji ugotowałam na udkach rosół, mięso obrałam i zarumieniłam na patelni. Następnie przełożyć je do garnka, zalać bulionem i dusić pod przykryciem około 10 minut. Osobno podsmażyć drobno posiekaną cebulę i paprykę. Dodać je do mięsa. Banany pokroić w kostkę, podsmażyć je na czystej patelni. Gdy lekko się rozgotują, dodać do nich curry, szczyptę ostrej papryki (sos sambal oelek) oraz przecier pomidorowy. Całość razem smażyć jeszcze przez moment, po czym przełożyć banany do mięsa. Na patelnie wlać wino i nim wypłukać to co zostało, przelać do garnka. Gotowe danie dusić pod przykryciem przez kilka minut. Podawać z ryżem lub kuskusem. Można posypać posiekaną natką pietruszki. Smacznego.

    4 komentarze

    1. Paula said,

      2010/06/03 @ 2:07 pm

      co za pomysł! super!

    2. asiejka said,

      2010/06/06 @ 9:09 am

      banany.. zaskakujące połączenie.

    3. wedelka said,

      2010/06/08 @ 4:11 pm

      Ech, przypomnialaś mi o tym daniu…muszę je koniecznie znów powtórzyć, bo pamiętam, że mojemu mężowi bardzo smakowało 🙂


    Skomentuj

