Czarnoleskie odwrócone babeczki

 

Znalezione u Magoldie (a ona wypatrzyła je u Marthy Stewart )babeczki, które załatwiły mój problem z zalegającymi w piwnicy wiśniami w syropie, za co bardzo dziękuję, sam pomysł bardzo trafiony, a babeczki po prostu pyszne, wczoraj było 12. dzisiaj mało zostało, myślę, że często będę do nich wracać, bo pracy w zasadzie nie ma, a w piwnicy jeszcze kilka słoików z wiśniami stoi, a przecież nowe zbiory już za pasem :p

Cytuję za Magoldie

w swojej wersji dałam mniej kakao (około 1/4 szklanki) zastępując je mąką

przepis na 12 sztuk

110 g masła lub margaryny

100 g jasnego brązowego cukru

90 g mąki pszennej

słoik wiśni w syropie (bez pestek)

1/2 szkl. kakao (ja dałam 1/4 szkl. kakao i 1/4 szkl mąki dodatkowo)

1 łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

2 żółtka

6 łyżek mleka

 

W garnuszku rozpuścić 2 płaskie łyżki masła, 2 łyżki brązowego cukru i łyżeczkę soku z wiśni. Formę na mufinki wyłożyć papilotkami i do każdej wlać odrobinę powstałej mieszanki (mniej więcej po łyżeczce). Ułożyć w każdym otworze odsączone z soku wiśnie tak żeby przykryły dno. Włączyć piekarnik i nagrzać do 170 st C.

W tym czasie przygotować ciasto.

Do miski wsypać: mąkę, kakao, sól i proszek do pieczenia – wymieszać. W oddzielnym naczyniu zmiksować resztę masła i cukru razem z żółtkami. Kiedy masa będzie już gładka dodać suchą mieszankę i na koniec mleko, wszystko razem zmiksować. Gotową masę nakładać na przygotowane wcześniej wiśnie. Nie należy nakładać zbyt dużo ciasta, wystarczy do połowy głębokości (mniej więcej po płaskiej łyżce)

Formę wstawiamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy około 20-30 minut. Upieczone babeczki studzimy, wyjmujemy z formy, odwracamy i zdejmujemy papilotkę (ja nie czekałam aż wystygną).


5 komentarzy

  1. karmel-itka said,

    2011/02/20 @ 3:28 pm

    ale ciekawie wyglądają ;]
    przypominają mi odwrócone ciasto Nigelli xd

  2. Majana said,

    2011/02/20 @ 5:18 pm

    Ale świetne te babeczki odwrócone! 🙂
    A czy ja tam w tle widzę popularnego kiedyś „malucha” ?;)
    Pozdrawiam.

  3. aga said,

    2011/02/20 @ 8:40 pm

    jakie smakowite babeczki, z wisienkami sa pycha:)

  4. tucha said,

    2011/02/21 @ 9:15 am

    dziękuję, babeczki są dodatkowo pyszne, co potwierdza fakt, ze dość szybko zniknęły 🙂

    Majana w tle, to nie „maluch” chociaż też fiat – Fiat 500

  5. Magoldie said,

    2011/10/20 @ 4:31 pm

    Piękne i cieszę się ,że skorzystałaś z przepisu 🙂
    Przypomniałaś mi o nich i już mam ochotę je upiec ponownie!


Skomentuj

