Maślane bułeczki – WP # 109

Zaintrygowała mnie kolejna propozycja weekendowej piekarni – maślane bułeczki, zaproponowane w tym tygodniu przez Olciaky z Galeria Chleba maślane bułeczki.od razu sobie wyobraziłam niedzielne śniadanie 🙂

wychodzą miękkie i puszyste, w smaku niecko chałkowate, wspaniale się je odrywa, nadają się zarówno do dżemu jak i sera – idealne na niedzielne śniadanie 🙂


Cyt. za Olcik, która cytuje za Mirabelką

Składniki na 8 bułeczek:
ciasto
– 300 g mąki
– 10 g drożdży świeżych (lub ok. 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instant)
– 125 ml ciepłego mleka
– 30 g rozpuszczonego masła
– 1 i 1/2 łyżki cukru
– 1 łyżeczka soli
– 1 duże jajko
glazura
– ok. 2 łyżek rozpuszczonego i ostudzonego masła
( lub 1 jajko i 1 łyżka mleka)
Drożdże rozpuścić w połowie mleka, pozostawić na 5 minut.
Pozostałe mleko rozmieszać z masłem, cukrem i jajkiem. Mąkę wymieszać z solą, dodać do niej rozpuszczone drożdże i resztę składników. Zagniatać, aż powstanie gładkie, miękkie i elastyczne ciasto.
Włożyć do miski wysmarowanej masłem i pozostawić szczelnie przykryte do podwojenia objętości ( na ok. 1,5 h).
Z ciasta uformować wałek, pokroić go na 8 plastrów, z każdego zrobić płaską bułeczkę.
Wierzch bułeczek posmarować rozpuszczonym masłem i ułożyć jedna za drugą w formie keksowej wysmarowanej masłem. Przykryć ściereczką i pozostawić  do wyrośnięcia na 30 min.
Bułeczki jeszcze raz posmarować masłem. Piec 15- 20 min w piekarniku rozgrzanym do temp. 220 stopni.

 

1 komentarz

  1. Majana said,

    2011/03/13 @ 10:13 pm

    Pięęęękne! :)) Mam na nie chęć, więc koniecznie bedę musiała upiec 😉


Skomentuj

