Zupa wiśniowa zwana „jagodzianką”

U mnie na blogu nadal sezon wiśniowy, a co za tym idzie wspomnienia wakacji na wsi u Babci 🙂

Babunia zupą z wiśni, na którą mówiła „jagodzianka” raczyła nas bardzo często, a my ją uwielbialiśmy, do zupy dodawana była prawdziwa wiejska śmietana, prawdziwy domowy makaron. Zawsze podziwiałam jak Babcia z prostych składników, w zasadzie z niczego, robiła takie makaronowe cudo, niepojęte dla mnie było jak szybko i wprawnie kroiła makaronowe ciasto.

Zupa najczęściej była jedzona na dworze, więc zaraz po obiedzie można było urządzać konkursy strzelania pestkami 🙂

Przepis wpisuje się w miks Bajaderki „W wiśniowym sadzie”

Składniki:

2 szklanki wody

2 garści wiśni

2 łyżki cukru

odrobina soli

2 łyżki śmietany do zabielenia zupy

makaron (najlepszy domowy, albo krajanka)

Wlać wodę do garnka, dodać wiśnie, cukier, sól – zagotować, dorzucić makaron, na koniec zabielić śmietaną (najlepiej zahartować  ją z gorącą zupą w oddzielnym kubeczku i dopiero wtedy dolać do zupy „własciwej”)

Oczywiście makaron można ugotować oddzielnie i dopiero później dodać do zupy.

W wiśniowym sadzie

8 Komentarzy

  1. asieja said,

    2011/07/23 @ 3:19 pm

    pyszny róż.

  2. Majana said,

    2011/07/23 @ 4:10 pm

    Uwielbiam 🙂
    A myslałam ,ze „jagodzianką” zwie się jagodowe zupy,a tu proszę ;-).
    Zupa wiśniowa to dla mnie smak dzieciństwa, jadana z domowej roboty zacierkami.
    Pozdrawiam:)

    • tucha said,

      2011/07/24 @ 9:32 am

      oj tak, zacierki 🙂
      „jagodzianka” dlatego, że Babcia w ogóle mówiła na wiśnie jagody

  3. trzcinowisko said,

    2011/07/23 @ 6:08 pm

    Ludzie albo lubia zupy owocowe albo nie…ja zaliczam sie do pasjonatów:)

    • tucha said,

      2011/07/24 @ 9:33 am

      u mnie w zasadzie w owocowych to tylko „jagodzianka”, ale może to przez sentyment

  4. Olaf said,

    2011/07/28 @ 11:33 am

    A gotowałaś kiedyś na herbacie? Sam się zdziwiłem że tak można ale znalazłem tutaj bardzo fajne porady w tym temacie http://klub.dilmah.pl/blog/2011/07/25/gotujemy-na-herbacie-2/ Sam próbuję właśnie coś tworzyć w tym temacie.

    • tucha said,

      2011/07/29 @ 7:23 pm

      nie, ale pewnie trzeba spróbować, dzięki za podpowiedź 🙂


Skomentuj

